Garazi Goia
www.berria.eus
2019ko otsailak 10
Ikus-entzunezkoen kontsumoari buruz azken asteotan Erresuma Batuko komunikazio erreguladoreak ateratako lau datu, kokatzeko: (i) 5-12 urteko haurrek telebistaren aurrean baino denbora gehiago (egunero 20 minutu gehiago) pasatzen dute Internet bidezko edukiak kontsumitzen; (ii) 3-4 urtekoen heren batek Netflix eta Amazon egunero erabiltzen ditu; eta 12-15 urtekoetan, %60k; (iii) 12-15 urtekoan artean, %89k erabiltzen dute Youtube; (iv) 5-7 urte artekoen %42k tableta propioa daukate. Ez dauzkat eskura Euskal Herriko datuak, baina goiburu horien antzekoak errepikatuko direla ziur nago.
Erabaki ausart batzuk hartzea urgentea delakoan jorratuko dut gogoeta. Begirada konstruktiboa ematen saiatuko naiz, testuinguru zabalago batetik, BBCn hamar urte aritu izanak eta orain Sky etxeak ematen didan esperientziatik eta perspektibatik. Nire ikuspegia ez da sinplifikazio eta konparaketa irrealetan oinarritutakoa; ezta idealista eta harrotasun eitekoa ere; inor ez da hobea edo txarragoa. Urgentzia da transmititu nahi dudana. Eta badakit soluzioa ez dela erraza; bestela, dagoeneko norbaitek zerbait egingo zuen. Beste hiru behaketa egitera pasatuko naiz:
Bat. Etorkizuneko audientzia.
Eman berri ditudan datu horien ildotik, lau urteko nire alabak Netflix erabiltzen du gustuko dituen marrazki bizidunak aukeratzeko; Youtuben Pirritx eta Porrotxen bideoak ikusten ditu; Alexari galderak egitea ohikoa da berarentzat. Badaki Siri nor den. Badaki EiTB3 euskaraz marrazki bizidunak dituen kanal bat dela, baina oso gutxitan ikusiko ditu bertako edukiak telebista pantaila batean (nahi duenean, tableta erosoagoa da). Nire alaba Londresen dago, eta hemen telebista sektorean aurrerapenak lehenago etortzen badira ere, Gipuzkoako Goierrin dagoen bost urteko nire iloba ere jarrera oso antzekoak (berdinak ez esatearren) ari da garatzen. Haiek dira etorkizuneko audientzia.
IRITZI ARTIKULUA OSORIK IRAKURTZEKO: https://www.berria.eus/paperekoa/1992/021/003/2019-02-10/urgentzia.htm